ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: 4 omyly, ktoré vás oberajú o zákazníkov

2017-05-02 11:31:27 | kategória Marketing a PR
 4 omyly, ktoré vás oberajú o zákazníkov

Denne sa stretávam s firmami, ktoré majú veľmi podobný typ starostí. Zhrnula som ich do týchto bodov:

1. Nedostatok peňazí, ktorý často súvisí s menším objemom predaja.
2. Predajcovia, ktorí sa sťažujú na to, že je ťažká doba a ľudia nemajú peniaze.
3. Konkurencia je veľká a veľké reťazce tlačia ceny na mieru, kedy už nie je možné vytvárať zisk.
4. Reklama sú zbytočne vyhodené peniaze.

Ako je teda možné, že niektoré z veľkých obchodných reťazcov majú v dnešnej dobe problémy? A ako je možné, že sú aj menšie firmy, ktoré dokážu veľmi dobre prosperovať?

1. Zvýšenie dopytu a následne aj predaja je akcia, ktorá prichádza okamžite po dobre zvládnutej propagácii (reklame). Takže ak tlačíte peniaze do reklamy a dopyt a predaj nezaznamenajú nárast, nie je vaša reklama urobená dobre. Prečo teda niektorí robia každý mesiac tú istú chybu a dávajú reklamu do „plátkov“ iba preto, že to tak robia celý rok s nádejou, že „raz“ to hádam zaberie?

2. Predajcovia sa budú sťažovať iba do tej miery, do akej ich (ne)podporíte dobre zvolenou propagáciou, ktorá im otvára cestu k uzavretiu obchodu u zákazníka. Aj vaši spokojní predajcovia (nielen zákazníci) sú barometrom toho, čo robíte v oblasti marketingu vo vašej firme. Zle nastavený (alebo žiadny) marketing = nespokojný predajca = nízky (alebo žiadny) predaj.

3. Ak ste malá alebo stredná firma, nie je žiadny dôvod, aby ste sa porovnávali s veľkými obchodnými reťazcami. Oni nie sú váš typický konkurent. Hľadajte v „menších vodách“ a zisťujte veľmi presne, čo robia ostatní lepšie. Nemôžete bojovať s cenami veľkých supermarketov, vkladáte zbytočne energiu, úsilie a čas do niečoho, čo vám nič neprinesie. Zamerajte sa radšej viac na zákazníka ako na cenu. Mimochodom v poslednej dobe zaznamenávam trend, ktorý naznačuje, že ľudia sa začínajú viac zaoberať menšími regionálnymi firmami. Povedomie zákazníka sa mení a ten, kto to využije ako prvý, bude mať veľký náskok pred konkurenciou.

4. Dobrá reklama je jednou z najlepších investícií. A na to, aby ste vedeli urobiť dobrú reklamu, musíte najprv trochu pracovať s vašou cieľovou skupinou (vašimi zákazníkmi). Inak to nejde. Inak to nevymyslíte. „Človek, ktorý zastaví reklamu preto, aby ušetril peniaze, je ako ten, kto zastaví hodiny, aby ušetril čas.“

Tieto slová Henryho Forda, jedného z najúspešnejších svetových podnikateľov, majú aj v dnešnej dobe svoje opodstatnenie. A takto nejako to funguje v praxi: „Potrebujem najprv zabezpečiť, aby moja firma začala viac predávať, zarobím peniaze a potom sa môžem venovať marketingu a investovať do nejakej reklamy.“

To akoby niekto povedal: „Najprv sa potrebujem vyliečiť, pretože som chorý. Až potom si môžem vziať lieky, ktoré mi napísal lekár.“ K tomuto vyhláseniu už nemám čo dodať.

Pokiaľ sa chcete dozvediet viac o tom, aký má byť celkový koncept firmeného marketingu, tak príďte na seminár "Efektivny marketing".

Autor článku: Ivana Sekeráková

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,