ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Profesionálny marketing

2012-03-28 10:22:10 | kategória Marketing a PR
 Profesionálny marketing

Kto je to teda profesionál v marketingu?

Bez marketingu sa nepredáva a firma nemá dosť práce a logicky ani peniaze. Marketing je široký pojem. V marketingu firmy sú zahrnuté všetky akcie, od tých, ktoré predchádzajú začiatku výroby až po konečné používanie produktu zákazníkom a následnú ústnu podporu verejnosti. Preto dnes marketing robí veľa rôznych ľudí.

Niekto z "marketingárov" má na to aj školu, teda "papier", ako sa hovorí. A niekto je samouk, ktorý číta knižky a sám po nociach získava informácie z rôznych webov či z YouTube. Ja zväčša vídavam po firmách ľudí, ktorí sa bez oficiálneho vzdelania pokúšajú s väčším či menším úspechom uspieť v neprehľadnej džungli reklamy, PR či internetu. Podstatné je však iba jedno. Aby ste pri svojej práci boli profesionáli s výsledkami.

Definícia hovorí, že "profesionál to je niekto, kto dokáže vytvoriť produkt vysokej kvality".

Na to musí v marketingu spĺňať niekoľko vecí. Ako na prvú vás upozorním na vec, ktorá je zanedbávaná. Profesionál to určite nie je človek, ktorý iba zaujal pozíciu diváka. Ak si profesionál v marketingu prezerá nejaké veci, tak na nich hľadá to, čo je dobré a nevšíma si podradné či nekvalitné časti.

Dôvodom, prečo to robí takto je to, že profesionál má už dopredu vo svojej mysli uložený obrázok ideálnej scény pozorovanej veci. Ideálna scéna je stav, ako by niečo malo byť, alebo ako by to malo optimálne vyzerať. Ak pracovník marketingu nepozná ideálnu scénu nejakej situácie, tak pravdepodobne nedokáže v danej situácii uvidieť odchýlky od ideálnej scény. Proste nevie ako to má byť správne. Väčšinu chýb pri pozorovaní čohokoľvek spraví človek preto, lebo nemá alebo nepozná ideálnu scénu.

Keby profesionál nemal ideálnu scénu, tak by akurát len spracovával technické údaje. A čo sa týka umenia, a dobrý marketing bez diskusie určite súvisí s umením, tak by vytváral produkt nízkej kvality a nebol by profesionálom. Bez ideálnej scény by si nikdy nevedel dopredu predstaviť konečný výsledok a teda by ho ani nedosiahol.

Keď si skutočný profesionál prezerá veci, ktoré sa blížia k ideálnej scéne, snaží sa zistiť, ako boli urobené. Keď je potom postavený pred podobnú úlohu, na základe tejto skúsenosti bude vedieť vytvoriť vec, ktorá sa bude blížiť k ideálnej scéne v jeho vlastnej práci.

Ďalšia vec, ktorá odlišuje profesionála od radového "diváka" je tá, že profesionál rozmýšľa jedine o tom, ako dostať konkrétny produkt. Nikdy ho ani len nenapadne, že je tam na to, aby sa „zviezol“ alebo že postačí, ak „bude len expertom“. Naproti tomu, divák nemá ani najmenšiu potuchu o tom, ako vytvoriť nejaký produkt.

Profesionál jednoducho pozná určité „pravidlá hry“ a berie ich ako fakt, a práve preto sa môže dostať o triedu vyššie a vytvoriť vysokokvalitné umelecké dielo.

Ak marketingár vníma všetky veci iba z pohľadu toho, či sa mu to „páči“ alebo „nepáči,“ čo je častý a dosť pohodlný uhol pohľadu, tak je len obyčajným divákom a je na „nesprávnej strane barikády“.

Toto platí pre copywritera, grafického dizajnéra, každého marketigového špecialistu či už je to analytik alebo programátor, podobne aj pre fotografa, spisovateľa, režiséra, herca, kameramana, maskéra, rekvizitára, kostýmového výtvarníka, producenta, maliara - jednoducho pre každého profesionála, ktorý sa točí okolo marketingu.

Pokiaľ nemá profesionál v marketingu takýto pohľad na vec, nikdy si nenazhromaždí dostatok ideálnych scén. Tak ako by potom mohol vytvoriť niečo dobré? Vo svojej pamäti si nikdy nevytvorí „archív“, s ktorým by mohol porovnávať svoje vlastné diela.

Autor: Ladislav Pavlík, prezident Školy manažmentu LRH

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Meno:, 27.6.2016 1:27
We codv\'ule done with that insight early on.
Meno:, 26.5.2016 13:59
this morning, “we have duties to ourselves, our nation, and the world, duties that we do not grudgingly accept but rather seize gl228y,&#lad1;…A PayPal is in the email, or whatever the online version of that phrase is. Thanks for all you do, and all you’ve done for me.