ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Dosahujete svoje ciele pomocou komunikácie alebo sily?

2020-02-12 21:28:56 | kategória Práca s ľuďmi
 Dosahujete svoje ciele pomocou komunikácie alebo sily?

Správnej komunikácii sa dá naučiť. Samozrejme, nie z každého môže byť rečník či diplomat, ale naučiť sa komunikovať dobre sa vieme všetci. Je to pravdepodobne tá najdôležitejšia schopnosť, ktorú máme: komunikáciu používame vo firme, u zákazníkov aj v rodine. Preto stojí za to si ju zdokonaliť.

Na našom komunikačnom seminári, ktorý trvá celé štyri dni (a je to náš najdlhší seminár) preberáme množstvo techník, ktoré nám umožnia tento nástroj majstrovsky používať. Dobre komunikovať je v podstate umenie.

Prvou získanou schopnosťou je umenie počúvať. Napriek tomu, že väčšina ľudí si pod dobrým rozhovorom predstavuje schopnosť čo najlepšie sa „vykecať“, v skutočnosti je základom dobrej komunikácie schopnosť vedieť si vypočuť toho, s kým sa rozprávame. Iba vtedy, keď sa viem doslova „naladiť“ na toho druhého (presne ako anténa či rádioprijímač) a dokážem si so skutočným záujmom vypočuť, o čom ten druhý rozmýšľa, čo ho trápi či aké má názory, budem vedieť správne zareagovať a rozhovor bude prínosom pre obe zúčastnené strany.

Druhou znalosťou, ktorú na komunikačnom kurze nadobudnete, je umenie prijať názor, ktorý sa nezhoduje s mojím. Inými slovami, je to schopnosť potvrdiť akýkoľvek názor iného človeka. Pod potvrdením mám na mysli dať tomu druhému najavo, že som ho vypočula, porozumela som, čo mi chcel povedať a nechystám sa s ním bojovať alebo dokazovať mu, kto z nás má pravdu. Jednoducho, dám tomu človeku právo myslieť si a hovoriť to, čo on považuje za pravdivé. Možno sa vám to zdá triviálne, ale divili by ste sa, aká vzácna táto schopnosť je. Pokiaľ budete vedieť bez výbuchu či neprimeranej reakcie vypočuť čokoľvek, aj veci, s ktorými nesúhlasíte, zistíte, že vaše názory budete vedieť presadzovať s omnoho väčšou ľahkosťou.

Na záver chcem spomenúť aj umenie vyhnúť sa odpovedi, ktorá by mohla zraniť. To je ďalšia z vecí, ktorú vás vieme naučiť. Aj keď si mnohí z nás myslia, že vravieť treba len pravdu a nič len pravdu, nie vždy je to tak. Pravda niekedy bolí a okolo tých pravdovravných, ktorí fungujú podľa hesla „Čo na srdci, to na jazyku“, býva často spúšť. Tvrdí, kruto úprimní ľudia, ktorí neváhajú každému povedať presne to, čo si myslia, bez ohľadu na čokoľvek, bývajú sami a bez priateľov. Preto je dobre, ak človek v prípade potreby vie dať pohotovú „neodpoveď“ a odvrátiť nepríjemnú situáciu. Dať neodpoveď neznamená klamať ani zavádzať. Znamená to iba to, že človek odpovie, ale nepovie v odpovedi to, čo by mohlo zraniť, zabolieť, či iným spôsobom ohroziť doteraz príjemný rozhovor.

Vyššie uvedené sú iba niektoré z mnohých schopností, ktoré u nás získate ako absolvent komunikačného kurzu v rámci nášho programu Professional. Všetci jeho účastníci mi svorne hovoria, že to bola pravdepodobne tá najlepšia investícia ich života, že vďaka nemu zlepšili kvalitu života vo firme aj rodine a že naň mali prísť už omnoho skôr. Budem veľmi rada, keď sa medzi nich budete rátať aj vy.

Autor článku: Ing. Katarína Pavlíková

Foto: Freepik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,