ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Danica Legátová: Baví ma, keď z ľudí dostanem viac než veria, že v sebe majú

2020-01-17 16:55:50 | kategória Rozhovory
 Danica Legátová: Baví ma, keď z ľudí dostanem viac než veria, že v sebe majú

Ja si dobrého obchodníka predstavujem ako čestného človeka, ktorý miluje ľudí a rád prekonáva výzvy.

DANICA LEGÁTOVÁ je veľmi energická a žiarivá členka tímu HCA Slovakia. Je poradkyňou pre vzdelávanie a trénerkou seminára Výber ľudí. Je stabilnou a večne dobre naladenou členkou tímu a vyspovedali sme ju o všetkom, čo by ste o nej chceli vedieť.

Odkiaľ pochádzaš a ako si sa dostala k práci v HCA?

Obchodu som sa venovala v podstate odjakživa. Začínala som bartrovými obchodmi, potom som predávala diamanty, neskôr reklamu a teraz vzdelávanie. Som vydatá a spolu s manželom Jankom a rodinou žijeme v Turčianskych Tepliciach.

K práci v HCA som sa dostala tak, že som bola najprv klientom, ktorého oslovil Slavo Gibala. Potom som bola na prvom komunikačnom seminári, postupne som sa čoraz viac zaujímala, až som nastúpila naplno. Pamätám sa na môj pohovor s Lackom Pavlíkom: trval od deviatej až do sedemnástej, lebo som nechcela ísť domov.

Aké posty máš v súčasnosti na starosti?

Som poradca pre vzdelávanie, už aj prednášateľ a rozbieham sa aj ako personalista. Ako poradca chodím po firmách, spolupracujem s klientami a zisťujem, kde ich tlačí päta. Tiež ma veľmi baví pomáhať im so zavádzaním naštudovaných údajov do praxe. Čo sa týka prednášania, veľmi ma baví seminár o výbere ľudí. Je to moja srdcovka, keďže som sama šesť rokov každý mesiac vyberala obchodníkov, zaškoľovala ich a dozerala na nich, aby mali výkony. Bola to dobrá škola. Zo začiatku som bola pri pohovoroch nervózna, ale po šiestich rokoch som už pri vstupe do dverí vedela, ktorý uchádzač bude dobrý a ktorý nie. Preto sa venujem výberu nových predajcov do HCA.

Na práci s ľuďmi ma vždy baví to, keď z nich dostanem viac, ako tušia, že v sebe majú. Z mnohých mojich zamestnancov som vychovala manažérov a objavili svoj potenciál. To isté robím aj s našimi klientmi. Niekedy na začiatku nemajú to „bytie“ šéfa, ale keď za nimi príde o rok po spoločnej spolupráci, v kancelárii sedí pán šéf. A to ma veľmi teší.

Aký by mal byť dobrý predajca?

Ja si dobrého obchodníka predstavujem ako čestného človeka, ktorý miluje ľudí a rád prekonáva výzvy. Je to samostatný žralok: vždy som ľuďom hovorila, že pridochnuté ryby v mori neprežijú. Predajca by mal byť zodpovedný ráno vstať, donútiť sa ísť za tým klientom a schopný samostatne si riadiť svoj čas. Neviem si predstaviť, že by ma niekto ráno musel „kopať“ z postele. Dobrý obchodník by mal byť aj samo-motivovaný a milovať túto prácu, lebo ak ju nemiluje, tak to nepôjde. Mesačne najazdím aj 5000 kilometrov a človeka to musí baviť, lebo má síce voľnosť, ale aj pravidlá: u klienta musíte byť načas, vedieť, koľko sa presúvate, koľko potrebujete na obed, ako sa starať o rodinu tak ďalej. Ale aj keď je tá cesta domov niekedy dlhá tri hodiny, je to tá najkrajšia cesta.

Aký by mal byť dobrý personalista?

Určite by mal byť človekoznalec, a vedieť, s kým má do činenia. Ďalej musí mať rád ľudí a mať veľa praxe. A mal by konfrontovať ich plusy a mínusy a vedieť, ako popracovať na tých plusoch, aby ten človek mohol byť lepší, než si o sebe myslí sám.

Prečo robíš túto prácu?

Lebo ma baví a baví ma to čoraz viac a viac. Boli podnikatelia, ktorí si mysleli, že je osud, karma a podobne to hlavné, a uvedomia si, že je to len o tom, že nemajú poriadok tam či onam. Poriadok vždy vyhráva a je pekné, že im pomôžeš lepšie pochopiť, čo sa im deje a prečo, a ako to napraviť. Štve ma, keď na ľudí idete zľava a sprava a nie a nie to pochopiť, ale aj neskoro je super. Treba si to urobiť, aj ja som si prešla tým, že som bola schopný človek a ostatní sa vozili, a hnevalo ma to. Nemala som možnosť to zmeniť, ale teraz to zmeniť môžem.

Čo ťa na tejto práci baví najviac?

Najviac ma baví stretávanie sa s novými ľuďmi, dobrý kolektív a hlavne plynulosť práce. Aj v prípade, že sa u nás niečo zasekne, pristupuje sa k tomu plynule, šéf počúva svojich ľudí a veci sa riešia operatívne. Teší ma aj práca s klientmi a nielen s nimi! Touto technológiou môžete ovplyvniť nielen samotného človeka, ale aj celú jeho firmu a rodinu. Táto činnosť – pomáhať čo najväčším skupinám ľudí – ma bavila vždy. Robím s firmami už vyše 20 rokov a teším sa na ďalšie.

Akých ľudí a klientov si vyberáš do spoločného života?

Vyberám si klientov, ktorí sú na mojej vlnovej dĺžke: sú pozitívni, chcú si nechať poradiť a nevadí im, že som žena a blondína (Smiech.). Všetko sú to tvoriví a veľkí ľudia. Väčšinou si vyberám tých, ktorí majú veľa zamestnancov, neboja sa dosahovať vysoké méty a chcú rásť. Chcem takých klientov, ktorí aj sami chcú (Úsmev).

Aké sú tvoje koníčky?

Baví ma numerológia a pomáhanie ľuďom vo všeobecnosti, aby boli schopnejší. Numerológia je výklad každého jedného čísla dátumu narodenia, ktoré o človeku povie, aké má schopnosti a čo všetko dokáže. Tiež rada korčuľujem, šoférujem a kochám sa krajinou. Sem-tam chodím na kopce s manželom, keďže je vášnivý horolezec. Voľakedy som rada strieľala, som bývalý majster ČSFR v streľbe zo vzduchových zbraní. Bola som aj džudista, skákala som do diaľky a bola som veľmi športovo založená. Ale koníčkom je pre mňa aj práca a veľmi ma baví.

Čo sa ti páči na technológii L. Rona Hubbarda?

Páči sa mi, že to má hlavu a pätu, zmysel a logiku, a je úplne dobrovoľná. Páči sa mi, že sa kladie veľký dôraz na vlastný názor a na to, že si to človek má vyskúšať a keď to nefunguje, tak sa tým netreba trápiť a nájsť si svoju cestu. Dostala som takto odpoveď na mnoho otázok. A tiež sa mi páči to, že táto technológia pristupuje k veciam pozitívne: starká ma naučila pozerať sa na ľudí ako na dobrých ľudí a Hubbard to robí takto tiež. Obdivujem ho za to, že to celé vytvoril.

Aké sú tvoje ciele do budúcna?

Chcem byť najlepší poradca pre vzdelávanie, aby ma klienti vyhľadávali a vedela som im pomôcť. Ďalej chcem byť veľmi dobrý šéf pre druhých obchodníkov a dobrý prednášateľ, ktorý dokáže odovzdať ľuďom čo najviac. Práca s obchodníkmi je pre mňa výzva a teším sa na ňu. Osobne chcem naďalej študovať Hubbardovu technológiu a stále na sebe pracovať.

Čo by si odkázala klientom HCA?

Najdôležitejšie je, aby na sebe pracovali a nezastavovali sa. Tiež je vynikajúce, keď pomáhajú svojim ľuďom tak, ako my pomáhame im. Veľakrát je práve práca s ľuďmi najväčší problém, ale niekomu stačí iba trochu pomôcť, iného stačí trochu potlačiť a hneď sa vám funguje lepšie. Každému z nich želám veľa úspechov v pracovnom aj súkromnom živote.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,