ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Ivana Sekeráková: Výsledky mojich klientov sú tou najlepšou odmenou

2020-05-13 15:06:23 | kategória Rozhovory
 Ivana Sekeráková: Výsledky mojich klientov sú tou najlepšou odmenou

Dúfam, že v budúcnosti pomôžem rásť ešte mnohým firmám.

IVANA SEKERÁKOVÁ je profesionálnou marketingovou konzultantkou s dlhoročnou praxou. V HCA už sedem rokov prednáša seminár Efektívny marketing, kde klientom prezentuje najdôležitejšie informácie, na ktorých stojí celé umenie marketingu. V praxi pomohla už desiatkam firiem rozbehnúť svoj marketing vo vysokých otáčkach a vygenerovať dopyt po ich produktoch. 

Odkiaľ pochádzaš a čo si študovala?

Pôvodom som vyštudovaná učiteľka, ale učila som iba rok a vedela som, že to nie je cesta, ktorou chcem ísť, lebo som chcela veľa cestovať a robiť s ľuďmi. Tak som začala pracovať ako obchodný zástupca pre jednu nemeckú firmu, ktorá predávala vybavenie pre zubárov. Hoci som v tom čase predávala jedny z najdrahších produktov na trhu, a to veľmi úspešne, zistila som, že nebyť mojich dobrých vzťahov, ktoré som mala so zubármi a zubárkami, darilo by sa mi ešte lepšie, pokiaľ by som mala nejakú marketingovú podporu. Približne v tom čase som sa od svojej netere, ktorá je veľmi sčítaná, inteligentná mladá žena dozvedela, že na Univerzite Cyrila a Metoda je možné študovať priamo marketing.

V tom čase som o marketingu mala iba hmlistú predstavu, ale okamžite som sa preň nadchla. Doslova som hltala jednotlivé prednášky, aktívne som študovala aj tie knihy, ktoré som nemusela a bola som do toho naozaj ponorená. Na štátniciach mi bolo dokonca ponúknuté, aby som si robila na fakulte doktorát, ale keď som sa dostala do praxe, na pozíciu marketingového manažéra, zistila som, že škola a prax sú dve rozličné veci. Šla som teda do praxe, ale až raz budem stará (Úsmev.), rada by som mladým ľuďom odovzdala všetko, čo som sa naučila v praxi, lebo tej je na našich školách veľmi málo. Pokiaľ by som ja nemala administratívnu technológiu L. Rona Hubbarda, v praxi by som pravdepodobne pohorela.

Ako si sa dostala k tejto technológii?

K technológii pána Hubbarda som sa dostala cez môjho manžela Petra, ktorý sa v nej vzdelával. Preštudovala som si knihu Problémy práce, urobila si niekoľko kurzov, jednotlivé kocky tejto technológie mi do seba začali zapadať a bolo mi jasné, že toto je cesta pre mňa. To, čo bolo pre mňa osobne najväčším prínosom, bola technológia týkajúca sa prieskumov. Vedela som, že sú potrebné, ale na začiatku som ich robila tak, ako sa robia v škole, a výstupy z nich nestáli za veľa. Odkedy som začala používať túto technológiu, pri vyhodnocovaní prieskumov mám často až zimomriavky. Ľudia vám naozaj povedia pravdu a z ich odpovedí viete vyselektovať skutočné perly, ktoré keď použijete, naozaj fungujú. Keď máte výsledky prieskumov, viete vymyslieť marketingový plán, ktorý vôbec nestojí veľa peňazí a pritom je veľmi účinný.

Čo presne je náplňou tvojej práce?

V HCA Slovakia prednášam semináre "Efektívny marketing" a "Public Relations". Účastníkom ponúkam kompletný marketingový aj PR koncept. Ten tvoria základné definície, spôsob ako urobiť analýzu konkurencie, prieskumy na nových aj existujúcich zákazníkoch v uliciach aj online. Na ich základe si môžu vypracovať kompletnú marketingovú stratégiu a marketingový plán na jeden kalendárny rok a spolu s ním aj postup zavedenia, lebo ľudia sa marketingovej stratégie často zľaknú, keďže nevedia, ako ju zaviesť do praxe. Okrem toho pochopia, aký je základný klobúk a štatistiky marketingového manažéra, aby mal majiteľ firmy každý týždeň k dispozícii nástroje, pomocou ktorých môže merať efektivitu danej stratégie. Mojím účelom je odovzdať klientovi niečo, čo naozaj funguje.

Semináre pre HCA dodávam s veľkou radosťou. K tejto práci som sa dostala tak, že mi Lacko Pavlík raz počas rozhovoru povedal, že by HCA rado rozšírilo svoju ponuku seminárov o semináre o marketingu a ponúkla som sa, že to budem robiť ja. Hoci spočiatku to pre mňa bola nová skúsenosť, dnes už mám 100 % istotu v tom, čo hovorím. Údaje tejto technológie fungujú a viem, že naozaj pomáha. A tak nemám dôvod na žiadne pochybnosti.

Okrem toho pracujem v HCA Slovakia na pozícii vedúceho oddelenia marketingu a riaditeľa Divízie "Verejnosť".

Aký je podľa tvojho názoru dobrý marketing?

Je to iba ten, ktorý je urobený na základe prieskumov. Dobrý marketing v skutočnosti nestojí veľa peňazí a prináša veľa zákazníkov. Navyše, tí existujúci sa vracajú a tí potenciálni zvyšujú svoj dopyt. Meranie dopytu je veľmi dôležité – doteraz som sa s ním nestretla takmer nikde, keďže väčšina firiem meria iba predaj, ale práve dopyt odráža to, koľko budete mať zákaziek v budúcnosti. A práve to viem ľudí na svojom seminári naučiť.

Čo definuje dobrého marketingového pracovníka?

Dobrý marketingový pracovník by v ideáli mohla byť žena. (Úsmev.) Je to preto, lebo ženy sú emotívnejšie a marketing je hlavne o emóciách. Muži sú často konzervatívni a veľmi logickí, no v skutočnosti predávajú nie argumenty, ale emócie. A tie vedia ženy použiť lepšie.

Ďalej by to mal byť nadšený, usmiaty človek. To vidíte hneď, keď prídete do firmy: ukazuje vám, čo všetko už vytvoril a je hladný po nových vedomostiach. Ak totiž chcete byť dobrý marketingár, nemôžete stále kráčať po zabehnutých chodníčkoch. Dobrý marketingový pracovník z nich vybočí, aby vyskúšal niečo, čo bude fungovať.

Na túto prácu človek vôbec nepotrebuje žiadne špeciálne vzdelanie ani prax, mal by však byť ochotný vzdelávať sa. Môže byť hoci aj vyštudovaný poľnohospodársky inžinier, ale pokiaľ si so mnou prejde, ako má urobiť prieskumy, ako urobiť analýzu konkurencie a ako má zostaviť marketingový plán, dokáže svoju prácu robiť úspešne. Aj marketing má svoje zákonitosti a ktokoľvek, kto príde na seminár, ich môže spoznať a používať.

Aké sú najčastejšie chyby v marketingu?

Prvou chybou je to, keď firmy robia marketing iba preto, aby ho robili. Vynakladajú obrovské množstvo peňazí na niečo, čo vôbec nefunguje iba preto, lebo marketing „treba robiť“. Časom rezignujú na akékoľvek výsledky, nesledujú efektívnosť svojho marketingu a každý rok strácajú veľa peňazí.

Druhou chybou je nerobiť žiadny marketing, čo je totálna podnikateľská samovražda. Vo väčšine prípadov si firmy spomínajú na marketing až vtedy, keď idú dolu vodou, ale raz som sa v HCA stretla s jedným skvelým klientom, ktorý mi povedal úžasnú vetu: budem riešiť marketing teraz, keď sa mi darí, pretože potom už bude neskoro. A je to naozaj pravda.

Prečo robíš svoju prácu?

Veľmi ma napĺňa, keď vidím rozžiarené oči klientov potom, čo sa im dostavia prvé výsledky. Pre majiteľov firiem má táto technológia obrovskú hodnotu a keď vidím, že im dokážem pomôcť, neuveriteľne ma to teší. A ešte viac ma to nakopáva do ďalšej práce. Je tu ešte jedna vec, ktorá ma napĺňa: pri marketingu mám možnosť tvoriť budúcnosť firmy. Je to jedno z najkrajších tvorení vôbec, aj keď to robím pre niekoho iného.

Čo sa ti na Hubbardovej manažérskej technológii páči najviac?

Že je konkrétna, dá sa aplikovať v praxi a funguje. Z hľadiska marketingu sú tou najdôležitejšou časťou tejto technológie prieskumy. Bez prieskumu neurobím nikomu ani billboard, lebo to sú vyhodené peniaze.

Ale marketingová technológia ťažko funguje bez toho, aby bol v poriadku aj zvyšok firmy. Marketing a predajcovia musia úzko spolupracovať, inak to celé vyjde navnivoč. Je tiež nesprávne, ak je marketing hodený na krk niekomu, kto už má inú prácu. V marketingu je tak veľa roboty, že jeden človek s kumulovanými funkciami to jednoducho nemôže zvládnuť.

Mnohí majitelia si myslia, že marketingára potrebujú až od istého počtu zamestnancov. Ale málokto sa na marketingára pozerá tak, že ho potrebuje preto, lebo chce obslúžiť tisíce zákazníkov. To je úplne iné hľadisko! Nie počet zamestnancov, ale počet zákazníkov je kľúčový. Ak chcete mať tisíce zákazníkov, bez marketingového pracovníka to nepôjde.

Akých klientov si vyberáš na spoluprácu?

Snažím sa spolupracovať hlavne s ľuďmi, ktorí majú nejakú predstavu o administratívnej technológii LRH, čiže hlavne s klientmi HCA. Majú dobrý prístup a dobré produkty. Rozhodne nepracujem so žiadnou firmou, ktorá robí niečo, čo zaváňa neetickými praktikami: ak vyrába alebo predáva alkohol, pracuje v gamblerstve a podobne. Ak sa s daným produktom neviem vnútorne stotožniť, nebudem s nimi pracovať, ani keby mi platili milióny.

Aké sú tvoje ciele do budúcna a čo by si rada odkázala klientom HCA?

Chcela by som byť najlepší marketingový konzultant na Slovensku! (Úsmev.) Dúfam, že v budúcnosti pomôžem rásť ešte mnohým firmám. A klientom HCA by som rada odkázala, aby sa do marketingu neváhali pustiť! Aby neprešľapovali na mieste, ale aby jednoducho urobili prvé prieskumy a pustili sa do toho. Nebojte sa použiť to, čo viete! A budete prosperovať.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,