ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Ako byť na viacerých miestach naraz?

2013-02-19 08:34:46 | kategória Vedenie firmy
 Ako byť na viacerých miestach naraz?

Vytvorte si pomocou audio a video techniky svoje „klony“

Jedno zo známych riešení je prijímať nových pracovníkov a na nich delegovať svoju prácu. Ale obvykle, keď prijmete ďalšieho človeka do firmy sa pre vás začne ďalší - ešte väčší kolotoč. Bude ho treba od piky naučiť ako sa tá práca robí. Zožerie vám to kopu času a ešte je tu aj hrozba, že to v praxi nezvládne alebo odíde ako hotový človek ku konkurencii. A všetok ten čas ste mu venovali úplne zbytočne! Lenže iná cesta ako prijímať a zaúčať nových ľudí neexistuje.

Ako si vytvoriť čas na zaškoľovanie nových ľudí?

Deň má 24 hodín a je len na vás ako ich strávite. Časové riešenie je „úplne jednoduché“: niečo iné prestanete robiť a takto získaný čas dáte novému zamestnancovi. No áno, ale ktoré činnosti zo svojho života vylúčiť? Menej sa venovať rodine (ak sa jej ešte vôbec venujete)? To určite nie! Menej sa venovať sebe (ak sa sebe ešte vôbec venujete)? To tiež nie! Čiže sa máte menej venovať firme? To si šéf nemôže vždy dovoliť. Veď je toľko vecí vo firme, ktoré stoja na ňom. Ako to teda celé stihnúť? Ak patríte do skupiny šéfov, ktorí vyššie napísané dobre poznajú a zažívajú, mám pre vás jeden tip. Dá sa urobiť to, že budete na dvoch miestach naraz, alebo aj na troch a to aj bez klonovania.

Všimli ste si, že väčšina času pri zaúčaní nových zamestnancov trávite tým, že im dookola opakujete to isté? Že na kvalifikácii trénujete a učíte obchodníkov zvládanie tých istých námietok a problémov v predaji ako ste kedysi dávno učili a trénovali tých, ktorí sú vo firme už dlhšie? Skúste sa teraz zamyslieť, koľko krát denne, či týždenne či mesačne opakujete tú istú informáciu zas a znova a dookola. Často? Ak áno, mám pre vás jedno riešenie, ktoré vám určite ušetrí kopec času.

Ako prebieha klonovanie šéfa?

Kľúčovými prístrojmi pri klonovaní sú telefón s diktafónom, diktafón alebo kamera. Vždy, keď idete niekoho niečo učiť, dajte si na stôl diktafón a nahrávajte sa. Prečo? Aby ste to potom mohli prepísať na papier a nabudúce namiesto vás, bude zaúčať nového zamestnanca tento papier. Toto je tá najnižšia možná forma. Ak to chcete ešte vylepšiť, tak robte videonahrávky. Keď potom prijmete nového zamestnanca jednoducho ho posadíte a necháte ho nech si vašu nahrávku pozrie. Zatiaľ čo vy si robíte svoju prácu, váš „videoklon“ ho vo vedľajšej miestnosti zaškoľuje. Je na vás, či mu dovolíte pozerať tento záznam aj mimo priestorov firmy, je to vec dohody, dôvery a etiky.

Najvyššia liga je, ak máte záznam celkovo zo všetkého, čo sa môže v budúcnosti vo firme opakovať (z každej kvalifikácie, zaúčania na nové pracovné miesto a pod.) K audio, či videozáznamu je potrebné napísať aj zoznam praktických úloh, ktorými si overíte, či zamestnanec porozumel a vie to použiť v praxi. Vtedy ste naozaj na viacerých miestach naraz. Potom už neriešite či to čítal a porozumel, pretože ak neporozumel, praktickými úlohami jednoducho neprejde. Tí, ktorí boli u nás v akadémii v HCA vedia presne o čom je reč. Takto je zostavený každý kurz HCA – naštudujete si teóriu a hneď to použitie v praxi.

Držím vám palce, aby ste mali čím skôr veľký archív vašich nahrávok a vedeli byť potom aj na šiestich miestach naraz. Na jednom naživo a na ostatných budú makať vaše „video a audioklony“. Treba len začať. Prvý krok je kúpiť si diktafón (aj keď kamera je lepšia - predsa len obraz so zvukom je viac ako len zvuk) a začať sa nahrávať a nahrávať a nahrávať... Potom to dajte prepísať asistentke (neviem ako vy, ale ja stráášne nerád píšem, ale kecať to mi ide...), aby to bolo aj v tlačenej forme. Založte to na chránený firemný hard disk. Menujte vo firme niekoho zodpovedným za to, že sú nahrávky logicky usporiadané a že sa pri každej možnej príležitosti archív firemného know-how rozrastá.

Klonovanie najlepších zamestnancov

Vysvetlite aj najlepším zamestnancom ako vám môžu pomôcť pri zveľaďovaní firemného know-how. Verím, že aj oni budú ochotní, aby ste ich nahrávali a mali záznam toho, kde vysvetľujú prečo sa im darí a ako to, že majú také dobré výsledky. Mať záznam, kde najlepší obchodník hovorí ako robí úvod, ako robí samotný predajný rozhovor, to má cenu zlata. Mať záznam, kde skladník vysvetľuje ako je možné, že kamión vyloží 2-krát rýchlejšie ako kolega má tiež cenu zlata. Mať záznam kohokoľvek kto vysvetľuje čokoľvek, čo je úspešné v praxi - to je to pravé orechové. Nenahrávajte tých, čo vedia na poradách kvetnato rozprávať a nemajú výsledky. A ani tých, ktorí vám vysvetľujú prečo to nejde.

Viacerí klienti mi vraveli, že majú dobré skúsenosti s používaním tzv. firemných CDčiek. Počas šoférovania noví obchodníci počúvali audio nahrávky, na ktorých bolo nahraté ako majú predávať, zvládať námietky, čo je pri predaji dôležité a podobne. Veď prečo zmysluplne nevyužiť tých pár hodín denne, ktoré obchodníci strávia za volantom. To je kopa času, kedy sa môžu kvalifikovať. Rovnako aj vy ako šéf, keď šoféruje, tak vám isto napadne kopec dobrých myšlienok. Preto treba mať diktafón vždy pri sebe, nahrať sa a poslať asistentke na prepis. Potom vám to ona zašle späť, aby ste saa na to pozreli ešte raz, doplnil a upravil pár detailov. A máte na svete ďalší popis práce, novú smernicu, vyriešený ďalší opakujúci sa problém a pod. Prajem príjemné nahrávanie sa !

Autor: Radoslav Gibala, Škola manažmentu LRH

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,