ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Ako mať firmu, ktorá bude prosperovať desiatky rokov?

2017-05-23 12:51:05 | kategória Vedenie firmy
 Ako mať firmu, ktorá bude prosperovať desiatky rokov?

Veľa majiteľov sníva o tom, že raz vybuduje takú firmu, ktorá dobre funguje bez jeho prítomnosti, zabezpečí mu slobodu a príjem aj po jeho odchode do dôchodku. Ale dosiahne to iba málokto. Ak dnes majiteľ úspešnej firmy aj po desiatich rokoch podnikania osobne získava zákazky, prijíma ľudí, vystavuje faktúry, rieši reklamácie a chodí kupovať kolky na poštu, tak určite nie je na ceste ku slobode a zaručene nerobí svoju prácu. Nielenže nikde nemá svojho nástupcu, ale sloboda, kvôli ktorej začal podnikať, mu uniká pomedzi prsty.

Nemám čas: som mizerný manažér!

Iba máloktorý majiteľ má na začiatku podnikania presnú predstavu o tom, ako sa bude jeho firme dariť o pätnásť rokov. Často ju zakladá iba preto, lebo prišiel o prácu, mal nepríjemného šéfa alebo chcel sám robiť niečo nové. Nech už bola pôvodná príčina akákoľvek, vo väčšine prípadov začne majiteľ podnikať preto, aby nejako prežil. A keď sa mu začne dariť, postupne prijíma ľudí, získava prvé vážne zákazky, nakupuje stroje a vytvára prvý zisk. Po pár rokoch podnikania si začína uvedomovať, že jeho podnikanie potrebuje pevnejšie základy. Zisťuje, že pre trvalý úspech je málo iba mať veľa ľudí a tvrdo pracovať. Začne ho trápiť problém efektivity. Hoci sú zavalení množstvom práce a otočia veľa peňazí, zisk je malý. Tak ešte viac pridá a má ešte menej času. Pokiaľ tento stav trvá niekoľko rokov, voľného času ubúda, šedivých vlasov a zdravotných problémov pribúda. Podnikanie bez zisku nikam nevedie a celé sa to mení na nočnú moru.

Moja firma o 15 rokov: predať, darovať či zrušiť?

Nanešťastie ani podnikatelia, ktorí vytvárajú zisk často nespávajú spokojne. Nemajú totiž predstavu, ako to celé jedného dňa skončí. Rozmýšľajú nad tým, čo by s firmou o pár rokov mali urobiť. Predať ju? Zrušiť ju? Rozvíjať ju sám? Darovať ju deťom? Veď firma je ako ich dieťa. Mnoho majiteľov trávi s firmou viac času ako s vlastnou rodinou a preto im na nej veľmi záleží. Ako zariadiť, aby ju mohli zdediť ich potomkovia alebo sa dala úspešne predať?

Vyhráva systém!

Ako teda konať, aby tu firma bola aj o sto rokov a majiteľ si spokojne užíval život? Prvoradou úlohou majiteľa nie je naháňať sa za objednávkami, ale vybudovať a udržiavať úspešný organizačný systém práce. Firmu bez zabehnutej organizácie kúpi iba hlupák a zdediť takúto firmu bude pre deti veľkým trestom. Firma bez systému potrebuje geniálnych ľudí a tých je málo. Bez organizácie ľudia urobia len to, čo je jednoduché a na dôležité veci sa zabúda. Organizácia s dlhoročnou perspektívou má systém, o ktorý sa môžu jej ľudia oprieť v ťažkých časoch a v neprítomnosti zakladateľa firmy. Práve systém zabezpečí, že do firmy prijmete tých správnych, že bude sama vytvárať správny produkt, bude platiť faktúry načas a získavať zákazky, ktoré budú zaplatené.

Venujte sa stratégii. Vyhrať treba vojnu a nie malé bitky!

Firmu môžeme prirovnať k armáde: vojvodca vie, že jeho hlavnou úlohou je vyhrať celú vojnu a musí vedieť aj to, ako to urobiť. Vie, že potrebuje vytrénovaných vojakov, spoľahlivé zásobovanie, dobré cesty, propagandu a logistické zabezpečenie. Navyše vojvodca nedovolí, aby jeho muži zbytočne bojovali o bezvýznamné mosty, ale nasadí ich na naozaj dôležité miesta. Toto je stratégia: celkový koncept toho, ako vyhrať vojnu. Jednotlivé víťazstvá sú dôležité, no na úspech nestačia. To hlavné je vyhrať celú vojnu! Neskúsený majiteľ povie piateho januára svojim ľuďom toto: „Naším cieľom je tento rok urobiť obrat desať miliónov eur"! Zamestnanci sa zdvihnú a idú niečo robiť. Ale stanoviť ročný cieľ nestačí – musíte vedieť aj to, ako doň dôjdete.

Chýbajúca stratégia je hlavným dôvodom, prečo tak málo firiem prežije prvé tri roky podnikania alebo roky stagnujú na malých počtoch pracovníkov a nízkom zisku. Odpovede na tieto otázky sa dozviete na seminári „Strategicke riadenie firmy“, kde som zhrnul príbehy stoviek úspešných firiem, ktoré podrobne poznám. Rozprával som sa s desiatkami majiteľov, ktorí majú tisíce zamestnancov a dosiahli úspechy, o akých sa mnohým iba sníva. Iba jediná veta na tomto seminári vám môže zmeniť celý život. Neviem vám povedať, ktorá konkrétna veta to bude – padnú ich tam stovky, no jedna bude tá vaša. Môžete 50 rokov vymýšľať teplú vodu, alebo sa za pár dní poučiť z chýb a skúsenosti úspešných.

Ste malí a chcete rásť? Vyrástli ste a neviete, ako ďalej? Bojíte sa, že nezvládnete nebezpečne rýchly rast? Chcete sa uistiť o tom, že ste na dobrej ceste? Príďte na seminár! Je určený majiteľom, pričom nezabudnite vziať aj spoločníkov a kľúčových ľudí z vašej firmy. Súčasťou seminára sú praktické cvičenia: nielenže získate dobré vedomosti, ale domov odídete s jasným konceptom toho, ako svoje ciele dosiahnuť. Možno sa stanete novým Tomášom Baťom, na ktorého budú s úctou spomínať ďalšie generácie.

Chcete vedieť, ako nastaviť firmu tak, aby vytvárala zisk aj bez vašej prítomnosti, tak príďte na seminár "Strategicke riadenie firmy"

Autor článku: Ladislav Pavlík

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,