ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Ako zvýšiť profit?

2017-03-24 10:19:09 | kategória Vedenie firmy
 Ako zvýšiť profit?

Jedna vec spája veľkú väčšinu podnikateľov. Keď sa riešia peniaze, majiteľ alebo riaditeľ zvážnie vo chvíli, keď sa rieši profitabilita firmy. Medzi slovami "zarábať" a "zarobiť" je totiž veľký rozdiel.

Existuje niekoľko faktorov, ktoré majú vplyv na ziskovosť. Prvý krok, ktorý urobí väčšina ľudí, je skresať náklady. To je samozrejme dobrá akcia, ale popravde, ani jeden človek ešte nezbohatol tým, že iba skresával náklady. Samotné obmedzovanie nikdy nestačí. Preto sa musí človek pozrieť aj na ďalšie body, bez ktorých nemôže dlhodobo expandovať.

Druhou vecou, na ktorej je potrebné zapracovať, je predaj. Je to preto, lebo všetky vaše peniaze sa nachádzajú u zákazníka. Ľudia, ktorí sú vo firme za toto zodpovední, musia byť schopní práve zákazníka presvedčiť, že jeho voľba spolupráce s vami je tá najlepšia.

Treťou vecou, na ktorej je potrebné zapracovať, je trafiť vašimi myšlienkami otázky, ktoré má zákazník. A ak sa vám to podarí, znamená to, že marketing robí svoju prácu dobre. Nefunkčný marketing je taký, kde si manažmentu myslí, že presne vie, čo si myslí zákazník. Preto sa pokúša trafiť do jeho potrieb a dúfa, že zákazník pochopí, že by jeho snahu mal oceniť nákupom.

Štvrtou vecou, ktorá prináša profit, je PR.

Je veľmi málo povedomia o ďalších možnostiach, ale možno tá najdôležitejšia z nich je morálka skupiny. A morálka skupiny sa považuje za emočnú úroveň skupiny. Existuje priama úmera medzi tým, ako vysoko sa nachádza emočná úroveň skupina a jej produkciou. Ako sa staráme o to, aby ste vo firme udržiavali vysokú emóciu? Manažment si niekedy myslí, že ak urobí dvakrát do roka nejakú akciu mimo firmy, je to niečo, čo zvýši emócie. To je v skutočnosti len krátkodobé, takže treba robiť niečo na systematickej, denno-dennej báze.

Kto sa stará o to, aby boli všetci pracovníci na dobrej emócií? Aký to má prínos? Väčší výkon, menej chýb, rýchlejšie dokončená práca, rozširovanie úsmevu do okolia, podpora ostatných, priťahovanie pozitívnych ľudí, lepšie a ľahšie prekonávanie všetkých prekážok pri práce a veľa ďalších pozitívnych vecí. Takže, pracujte denne na udržiavaní vysokej morálky a emócie vašich ľudí. Tajná pomôcka? Začnite od seba.

Šiestou vecou je mať firmu, ktorá je postavená na veľmi hodnotnom účele, ktorý sú ľudia ochotní nasledovať. Pomoc zákazníkom je tá najefektívnejšia cesta k peniazom. Také peniaze si vážime a nikdy ich zbytočne nerozhádžeme. Najrýchlejšie utratené peniaze sú tie, ktoré si nevážim, lebo som ich získal tak, že som nikomu nepomohol.

Ak niekto pracuje len a len pre peniaze, nikdy nebude skutočne šťastný a jeho život bude nudný. Ten, kto pomáha klientom, prekonáva bariéry a emócie s nimi spojené, zažíva dobrodružný život a je šťastný! Účel je tá sila, ktorá vás tlačí k cieľu. A to, čo nás všetkých vo firme spája, je účel. Zákazník platí najradšej vtedy, keď vidí, že mu niekto pomáha. Preto je kľúčové mať tento účel definovaný a vyvesený všade, kde sa dá.

Autor článku: Martin Kolenička

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,