ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Bol som na seminári. Čo ďalej?

2020-01-22 15:19:43 | kategória Vedenie firmy
 Bol som na seminári. Čo ďalej?

Asi to pozná každý jeden z nás. Práve končí seminár a ja som plný pocitov, očakávaní a mám chuť to dávať – všetky tie vedomosti – do praxe. Konečne viem, kde som robil chyby, konečne viem, čo som nevedel a preto to nešlo tak ako som chcel. A teraz, teraz to už pôjde. Čo však robiť, ak to tak nie je?

Netvárte sa, že teraz už všetko viete

Veď ešte pred pár dňami ste to možno nevedeli ani vy. Pozorujte, oči majte otvorené a viďte to, čo máte vidieť. Snímajte informácie, vyhodnocujte ich a robte správne rozhodnutia. Na seminár ste išli preto, aby ste zmenili veci, tak ich meňte, ale nesnažte sa za dve hodiny vysvetliť niekomu, čo je to ORG BOARD, či kto sú traviči studní. Inými slovami, dodržiavajte ARK a hovorte po seminári vašim podriadeným, priateľom, známym, deťom, partnerom a podobne len to, čomu sú schopní porozumieť. Vy už teraz viete, ako funguje a čo spôsobuje nepochopené slovo. Viete možno päťkrát viac ako iní, no budú vám teraz rozumieť lepšie? Nutne nie.

Vzdelávajte všetkých

Tento problém sa dá riešiť celofiremným seminárom – my ho voláme Interný firemný seminár. Posadíte naňho všetkých zamestnancov firmy (neselektujte, koho áno a koho nie – to len zväčší priepasť medzi jednotlivými ľuďmi vo firme), potom tam posaďte životných partnerov vašich kľúčových zamestnancov (často býva hlavným problémom manažérov ich partner doma, lebo im nerozumie a nechápe čo sa vo firme deje), potom dospievajúce a dospelé deti zamestnancov či TOP obchodných partnerov (môžete im vlastne dať bonus v cene seminára ako poďakovanie) a kľúčových externých spolupracovníkov. Týmto viete naozaj zabiť aj päť múch jednou ranou. Vo firme budú ľudia zrazu rozumieť tomu, čo od nich chcete.

Skúšali ste niekedy vysvetľovať niečo vášmu dieťaťu a ono to vôbec nebralo do úvahy? A potom presne to isté povedal niekto úplne cudzí (učiteľ, tréner, sused, priateľ) a vaše dieťa to prijalo za svoje? Tak presne takto funguje interný seminár. Oni to od vás jednoducho nevezmú, vy ste ich šéf (a možno aj máte nejaké zlyhania v oblasti, ktorú sa im práve snažíte vysvetliť a tým pádom to okamžite neberú), ale od cudzieho áno.

Niekedy sa smejem cez slzy, keď prednášateľ na firemnom seminári povie presne tú istú vetu, ktorú šéf firmy už povedal asi tisíckrát a zamestnanci zrazu povedia: „Áno, áno, tak to je. Šéfe, toto si nám mal povedať už dávno.“ Nuž, takto fungujú ľudia. Od cudzieho to vezmú ľahšie a oveľa skôr ako do šéfa. Ale pozor, interný seminár je urýchľovač – ak by niekto odišiel z firmy za dva roky (v mysli totiž už vo firme nie je, veď kde by išiel, ešte nemá kam, ale keď sa niečo pritrafí, tak hneď pôjde), tak po internom seminári odíde oveľa skôr. A ak by ste zistili za dva roky, že niekto iný je super a skvelý pracovník, tak po internom seminári sa to ukáže do dvoch mesiacov.

Zaveďte do praxe aspoň jednu vec zo seminára 

Najlepšie tú, ktorá má rozhodujúci vplyv na chod firmy. Či už sú to prvé pomenovania produktov, prvé štatistiky, vyhodenie traviča studní, zastavenie najväčších neetík či napísaná prvá smernica. Nech to bude akokoľvek polovičaté, zaveďte to do praxe a pozorujte výsledky. Ešte nikdy nebol žiaden klobúk úplne dokončený – doba sa mení, situácia na trhu sa vyvíja, konkurencia nespí, nastupujú nové technológie a tak ďalej. Nech zavediete čokoľvek do praxe, ja vám garantujem, že to budete časom meniť, prispôsobovať a dolaďovať. Preto to treba urobiť tak trochu „po hlave“ a potom na tom makať ďalej.

Toto nie je súťaž krásy ani dokonalosti. Ale určite je to súťaž s časom. A aj navonok polovičato dokončené smernice či štatistiky sú stále tisíckrát viac ako žiadne! V tomto bode vám vedia veľmi dobre poradiť spolupracovníci HCA – riešili to už veľa krát a majú v tom rutinu. Na toto sú super aj kluby podnikateľov, ktoré sa konajú každý mesiac v rôznych mestách Slovenska, kde sa viete dozvedieť od iných našich klientov, čo a ako dali do praxe. A ešte tu máme konferencie HCA – toto je to pravé miesto, kde sa dá dozvedieť, ako rýchlo a efektívne dávať veci do života, učiť sa na cudzích chybách a môcť kopírovať úspešné postupy iných firiem. Super vec je zobrať aj na kluby či konferencie aj svojich kľúčových zamestnancov. Opäť, budú to vidieť naživo a doma nie je nikto prorokom.

Neustále študujte

Vy ako majitelia firiem musíte mať pred vašou  firmou náskok. Vlastne už dnes, v tejto chvíli, by sme mali byť schopní vedieť riadiť firmu, ak by bola dvakrát väčšia ako je teraz, s dvojnásobným počtom ľudí, s dvojnásobným obratom a podobne. To je vaša úloha a povinnosť: mať vždy náskok pred firmou a vedieť ju viesť a riadiť.

Koľko času ste strávili štúdiom a prípravou na vašu profesiu? A aké percento času v práci trávite vykonávaním vašej profesie a koľko percent svojho času venujete riadeniu ľudí a firmy? Jedine systematické štúdium a neustále sebazlepšovanie nám prináša život, aký chceme. Vtedy som už vopred pripravený na výzvy a zmenu, ktoré sa vo firme budú diať a môžem byť majiteľom firmy, dobrým otcom a manželom, dobrým kamarátom, synom či bratom, a nielen hasičom problémov vo firme.

Dovolím si tvrdiť, že dodržaním týchto štyroch jednoduchých bodov vyriešite minimálne osemdesiat problémov so zavádzaním informácií, ktoré sa vám na seminári páčili do praxe. 

Autor: Ing. Radoslav Gibala

Foto: Freepik

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,