ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Prudký rast, rýchly pád

2016-07-11 10:34:13 | kategória Vedenie firmy
 Prudký rast, rýchly pád

Nejedna firma takto skrachovala. Prevalcovala svojho šéfa, ktorý pred ňou nestihol „bežať“. Nevedel ju dostatočne rýchlo preorganizovať a správať sa vždy primerane prudko sa meniacej situácii. Toto je dnes najčastejší dôvod, prečo úspešní podnikatelia predávajú svoje firmy. Nerobia to preto, že si už chcú oddýchnuť a užívať si život, ako to radi hovoria na verejnosti. Alebo preto, že ich k tomu donútila konkurencia. Svoje firmy predávajú hlavne preto, lebo majú strach, že neustále rastúcu firmu už nezvládnu a prerastie im cez hlavu. Tak od nej radšej utečú skôr, než by to mohlo celé zahučať a oni by prišli o plody 15 ročnej tvrdej práce.

Pravdou ale je, že prudký nárast je pre neskúseného alebo neschopného manažéra skutočne nebezpečný stav, v ktorom sa dajú spraviť obrovské škody. Neskromnosť, netrpezlivosť a nedostatok zdravého rozumu neskúsených vedie manažérov v čase prudkého nárastu tržieb často k veľkým problémom. Míňajú hory peňazí, kupujú si drahé autá a užívajú si život plnými dúškami. Treba si uvedomiť, že väčšina takýchto manažérov skončila veľmi skoro.

Je správne alebo nesprávne, aby firma rýchlo rástla?

Nič nie je viac želané ako rýchly nárast! Treba to ale zvládnuť a hlavne zostať tam hore natrvalo! Ak máte jeden mesiac obrat 2 milióny, druhý 4, tretí 6, štvrtý 9, a primerane tomu sa vám zvyšuje aj zisk firmy a zvládate narastajúcu záťaž, je to výborné. Len nech to letí takto hore až do hviezdnych výšok, o ktorých sa konkurencii ani len nesníva. Toto je sen mnohých manažérov a aj dôkaz mimoriadnej schopnosti plánovať, koordinovať, riadiť a dosahovať svoje ciele. Dostať to takto hore dokáže len 20 zo 100 manažérov. Ale podnikanie, to je beh na dlhé trate. Nevyhráva ten, kto je prvý po 100 metroch behu, ale ten, kto si dokáže rozložiť sily, zvládne bežať 2 hodiny a ešte aj vyhrať! Toto dokážu tak 4 manažéri zo 100. Problémom nie je to, že rýchly nárast je zlý, ale to, že manažéri nevedia, čo majú robiť, respektíve nesmú robiť, keď sú vysoko hore. Málo je vyletieť, podstatné je navždy tam zostať a ešte dokázať dlhodobo normálne rásť.

Čo je potrebné urobiť, aby ste po prudkom náraste zostali veľmi vysoko?

Pre ľudí a firmy, ktoré nemajú a nikdy nebudú mať dosť peňazí, sú nasledovné tri body nezmyslom a asi ich nikdy ani nepochopia. Sú pre nich podozrivo jasné a pravdivé. Pre múdrych, ktorý dokážu „vyrobiť“ a trvale udržať veľké peniaze, sú samozrejmosťou.

Ak už máte skutočne prebytok príjmu, ako prvé treba odolať silnému nutkaniu plytvať a kupovať drahé a nepotrebné veci. Príde ešte čas, keď bude hojnosť všetkého, no krátkodobý nárast zisku je nedostačujúci. Už toto je bod, v ktorom zlyhávajú mnohí manažéri. Jednoducho rozhádžu to, čo nadobudli a prestanú tvrdo pracovať. Buďte trpezlivý, skromný a v žiadnom prípade sa nezadlžujte.

Keď si chcete overiť, ako je to s vaším prebytkom peňazí, tak sa postarajte o to, aby ste vrátili všetky dlhy, úvery a splátky, ktoré ešte máte. To je druhá vec, ktorú ľudia, ktorí nie sú schopní trvalo zostať hore, nechcú spraviť. Keď poplatíte všetky dlhy zistíte, že až tak veľa peňazí ešte nemáte.

Tretia chyba v období prudkého rastu je, ak firma alebo človek opustí alebo zruší všetko to, čo spôsobilo prudký nárast. Firma sa napríklad prestane starať o zákazníkov tak, ako to robila doteraz. Logicky sa zastaví príjem, zväčša sa rozhádžu rezervy a zvyčajne sa spadne späť na veľmi nízku úroveň. A všetko začína odznova. Preto pokračujte v tom, čo vám fungovalo.

Netreba sa báť prudkého nárastu, treba len zachovať skromnosť a trpezlivosť, používať zdravý rozum a budete sa dlhodobo tešiť z prosperity a blahobytu. Ak chcete vedieť, ako firmu nastaviť tak, aby mala neustály nárast, príďte do HCA Slovakia na Seminár o produktivite.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,