ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Skutočná hodnota ľudí sa ukáže až v ťažkých časoch

2016-09-13 16:36:21 | kategória Vedenie firmy
 Skutočná hodnota ľudí sa ukáže až v ťažkých časoch

Tak ako platí, že v núdzi spoznáš priateľa a kapitán lode spozná najlepších námorníkov až po prežitej prvej búrke, tak aj najhodnotnejších pracovníkov spoznáte podľa toho, ako zareagujú na mimoriadnu krízovú situáciu vo firme. Vtedy tí najlepší bez zbytočných otázok a slov, ochotne a dobrovoľne, bez príkazu šéfa urobia to, čo potrebuje ich tím pre víťazstvo.

Robia ochotne a dobrovoľne svoju prácu aj bez prítomnosti šéfa a urobia ju dobre. A ak sa vyskytne niečo neočakávané, niečo navyše, čo nie je v ich popise práce popísané alebo čo nie je priamo stanovené ako ich povinnosť, aj tak to ochotne vyriešia iba na základe jednoduchej úvahy, že je to potrebné spraviť.

Títo ľudia majú v živote jasno. Presne vedia, kde je ich miesto vo firme a vedia aj to, čo sa od nich očakáva a aká je ich úloha. Potreby tímu nadraďujú nad svoje záujmy. Ak treba, prídu do práce aj v nedeľu, ak treba, sami zostanú robiť aj do ôsmej večer. A je im jedno, či sa mimoriadna práca vyskytla na ich poste alebo treba mimoriadne pomôcť kolegovi v jeho práci.

Ak treba pomôcť a vidia, že ak by hneď nekonali, mohli by nastať väčšie škody, nerozprávajú veľa, jednoducho vstanú, idú a pomôžu niekedy aj na úkor svojej práce. Za mimoriadnu prácu v čase krízy si nepýtajú peniaze navyše, ani rôzne výhody, proste spravia to, čo je potrebné. Pre nich je to samozrejmé a normálne a majú z toho skvelý pocit.

Nemajú vo zvyku hodiny rozprávať o tom, ako sa v práci veľmi nadrú alebo ako dlho pracujú a ako by firma bez nich určite do mesiaca skrachovala. Práve naopak. Často sú to veľmi tichí ľudia, ktorí v komunikácii pôsobia niekedy až utiahnuto, sú to ľudia, ktorí sa nebudú chváliť. Veď to ani nepotrebujú.

Ale do práce sú ako draci, prácu si zastanú (bez preháňania) za troch ľudí. Hovoria za nich čísla a výsledky. Nemusia okolo seba robiť takú propagandu ako tí, ktorí sa pol pracovného dňa iba flákajú po firme. Nemajú čas neustále hovoriť o sebe a svojich zásluhách, lebo sú neustále zamestnaní užitočnou prácou v prospech firmy.

Takýchto ľudí musí šéf rozpoznať, chrániť a dobre ohodnotiť. Práve ich treba dobre ohodnotiť, pochváliť a aj zaplatiť. To že takíto ľudia nepýtajú za všetko peniaze ešte neznamená, že ich nepotrebujú a nechcú. Ak ich šéf nezaplatí, po čase ich nebude mať.

V zlej firme, kde je neschopný šéf, takýchto ľudí zvyknú ťažko zneužívať darebáci. Ak darebáci vidia, že dobrák pracuje stále naplno, veľmi ochotne mu posúvajú svoju prácu. A tak toho dobrého „ťažného koňa“ časom preťažia a zničia. Ale raz, keď títo dobrí ťahúni precitnú a uvedomia si, že ich iba zneužívajú, dajú výpoveď a pôjdu inde. Idú k takému šéfovi, ktorí si zaslúži mať pod sebou skvelých ľudí, ktorí bez reptania a sami dávajú obrovské výsledky. Potom zlému šéfovi zostávajú na krku iba takí ľudia, ktorí majú viac slov ako výsledkov.

Cynik vám povie, že takíto skvelí ľudia na svete ani nie sú. Nepočúvajte ho. Hovorí iba o svojom prístupe k práci. Takíto pracovití a ochotní ľudia existujú a je ich veľa. Záleží iba na ich manažéroch, či si ich dokážu k sebe pritiahnuť a udržať, či dokážu uvidieť a podporiť to dobré, čo v nich je.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,