Blog Prečítajte si praktické informácie v oblasti riadenia firmy, marketingu, predaja, financií, či práce s ľudmi. Články sú napísané našimi expertmi a vychádzajú z reálnych skúsenosti slovenských firiem. Vyberte si kategóriu: Komunikácia (9) Rozhovory (8) Vedenie firmy (29) Práca s ľuďmi (21) Marketing a PR (9) Predaj (8) Financie (9)
Radenie podľa: Najnovších Najnovších Najstarších Vedenie firmy Poznáte tajomstvá štatistík? Najväčšou túžbou každého majiteľa či šéfa je mať skvelú, výkonnú firmu, plnú kompetentných a samostatných pracovníkov. Chce mať ľudí, ktorí dokážu zvládnuť bežné a občas aj mimoriadne situácie, ktoré v každom podnikaní môžu nastať. Skrátka, aby nemusel riešiť bežnú operatívu, aby to „bežalo samo“. Vtedy sa šéf venuje naozaj tomu, čomu sa venovať má – strategickému plánovaniu, VIP zákazníkom, novým technológiám, dokonca môže ísť aj na dlhšiu služobnú cestu či dovolenku bez toho, aby sa bál v akom stave nájde firmu, keď sa vráti. Čítať viac Financie Prekliatie fixných platov Uchádzači o prácu sú rôzni. Majú za sebou rôzne školy, rôznu pracovnú históriu, rôzne požiadavky a všelijaké predstavy o svojej práci. Ale ak niekto na prijímacom pohovore pýta iba fixný plat a nemá záujem o variabilný plat, ktorý stúpa na základe jeho výkonov v práci a nechce touto cestou získať vysoký zárobok, rovno ho pošlem preč. A určite ho ani vám neodporúčam prijať do zamestnania. Z neho aj tak nikdy nič osožné nebude. Čítať viac Predaj Čo je prácou dobrého šéfa predaja? Je veľa názorov na tému ako má správne pracovať šéf predaja. Každý majiteľ firmy môže mať na to svoj uhol pohľadu a vlastné skúsenosti – dobré aj zlé. Pozrime sa na to bližšie. Čítať viac Vedenie firmy Komu a ako delegovať post majiteľa v jeho neprítomnosti? Mnohých ľudí zaujíma, ako delegovať post majiteľa. Odpoveď je jednoduchá: predajom firmy, jej prepísaním na potomkov alebo na nového majiteľa! Ale nie, keď sa na to pozrieme vážne, majiteľský post vo firme v skutočnosti nemá výkonnú alebo operatívnu funkciu. Aj tak je to však kľúčový post, lebo tvorí jej myšlienku, ciele a budúcnosť a vymenúva alebo odvoláva jej manažment. Čítať viac Práca s ľuďmi Vyhnite sa odchodu dobrých zamestnancov Prečo pracovníci odchádzajú? Keď odíde slabý, nevýkonný pracovník, to nás až tak nezabolí. Ale keď dá výpoveď výkonný človek, ktorý prináša firme hodnotu, niekoľko rokov pracuje a podporuje firmu aj svojich kolegov, tak to zamrzí. Prečo títo výkonní ľudia odchádzajú alebo majú tendenciu odísť? Nuž, dôvodov môže byť viacero. Čítať viac Vedenie firmy Ako naštartovať vysoko efektívnu firmu? Na to, aby človek dokázal predvídať budúcnosť, dnes netreba vedieť čítať medzi riadkami. Stačí sledovať aktuálnu situáciu. Trendy naznačujú oveľa väčší tlak na platy zamestnancov, rastúce vstupné náklady na materiál či energiu, ďalšie obmedzenia slobody pohybu ľudí či tovaru, roztáčajúcu sa špirálu inflácie a ešte väčší problém so získavaním nových kvalitných a kvalifikovaných pracovníkov. Toto všetko je zároveň ale paradoxne aj príležitosť k zvyšovaniu efektivity firmy. Čítať viac Vedenie firmy Ako sa vo vlastnej firme neudrieť k smrti? Aký je „životný príbeh“ mnohých slovenských spoločností? Najprv majiteľ vymyslí, čo sa bude robiť, potom založí firmu a dlhé roky pracuje, drie a nespí. Nielenže mu narastá konto, ale pribúdajú mu klienti, narastá počet zákaziek, adekvátne tomu aj počet reklamácií, rozvozov tovaru, počet rokovaní, výrobných procesov, inventúr, prijímacích pohovorov, metrov štvorcových skladových zásob, komunikácií s úradmi, a tak ďalej. Čítať viac Komunikácia Toxické vzťahy zhoršujú pracovnú morálku Ak sa bavíme o vzťahoch, tak treba povedať aj to, že kým kamarátov si vyberáme, kolegov vyberá niekto iný – vedúci. A s nimi musíme ďalej žiť. Úroveň vzťahov určuje vedenie firmy. Vo väčšine prípadov je to samotný šéf. Je jasné, že každý šéf chce, aby v jeho firme panovali dobré, srdečné vzťahy. V reálnom živote je to ale tak, že pracujeme s tým, čo máme k dispozícii. Ktoré sú hlavné príčiny toho, že sa časom zo schopných a produktívnych ľudí stávajú neschopní a málo produktívni? Čítať viac Vedenie firmy Skvelá firma je zrkadlom jej majiteľa Už veľa rokov ponúkame na našej stránke test firmy zadarmo. Urobte si ho. Získate veľmi kvalitný rozbor vašej organizácie a uvidíte jej silné aj slabé stránky. Ako veľmi sa stav firmy podobá na stav jej majiteľa? Ľudia sú samozrejme rôzni. Každý z nás má svoje dobré aj slabšie stránky. V našom teste používame na rozbor osobnosti majiteľa a zároveň rozbor firmy osvedčený postup. Pozrieme sa na človeka na základe jedného vynikajúceho usporiadania organizácie, filozofického „nástroja“ manažmentu, ktorým bude firemná štruktúra. Čítať viac Predaj Musíte stále bojovať cenou? Poznáte podnikateľa, ktorý by nemal konkurenciu? Ja nie. Ak práve nedodávate niečo, čo nemá nikto iný, nejakú konkurenciu budete mať vždy a je len otázkou času, kedy zákazníkovi ponúkne svoj produkt niekto iný a lacnejšie. Smutné je, že mnohé firmy s touto situáciou nevedia bojovať a radšej rýchlo dajú zľavu. Ako si v tomto prípade obhájiť cenu? Čítať viac Vedenie firmy Ako neklesať na duchu v dobe neistoty Ľudia majú rôzne názory na rôzne veci – to je bežné. Aj tí, čo sú si veľmi blízki, ako najbližšia rodina, partneri v živote či vo firme, či kamaráti z detstva sa občas dostanú do situácie, že majú na nejakú vec rôzny, často až protichodný názor. Je to tým, že sme vyrastali v rôznej dobe, v rôznych rodinách, pod rôznymi vplyvmi. Ešte viac sa to vyostruje v dobe, ktorá mnohým obrátila život naruby. Čítať viac Financie Ako byť magnetom na peniaze? Ak existuje nejaké zlaté pravidlo ohľadom peňazí, tak pre mňa je to určite to, že „peniaze a produkt sú dve strany tej istej mince“. Pod slovom „produkt“ tu myslím niečo, čo firma vytvára alebo poskytuje. Môžu to byť tovary (ako autá, ploty alebo okná) alebo služby (strihanie vlasov, tvorba hudby alebo webstránok). Keď manažér toto pravidlo používa rovnako automaticky, ako šoféruje svoje auto, z mojej skúsenosti preňho peniaze prestanú byť veľkým problémom a získa dosť času na to, aby sa mohol venovať iným veciam. Čítať viac Rozhovory Ladislav Pavlík: 20 rokov pomáhame manažérom budovať lepšie Slovensko LADISLAV PAVLÍK, je zakladateľom a prezidentom HCA Slovakia, ktorá v roku 2021 oslávila 20. výročie svojho založenia. Jej tím poradcov pre vzdelávanie, konzultantov, telefonistov a výkonných pracovníkov pomohol za tie roky desiatkam tisícov manažérov, podnikateľov, zamestnancov aj bežných ľudí zlepšiť svoje životy v pracovnej aj súkromnej sfére. Prinášame vám rozhovor s Ladislavom Pavlíkom o jeho vízii pre HCA Slovakia a plánoch do budúcna. Čítať viac Marketing a PR Nikdy neprestávajte udržiavať pozornosť zákazníka Hovorí sa, že človek je živý len do tej miery, do akej je schopný komunikovať. To isté môžeme povedať aj o firme – firma je dovtedy živá, pokiaľ je schopná komunikovať. No práve v časoch ekonomickej neistoty sa firmy väčšinou zvyknú odmlčať – a to je obrovská chyba! Čítať viac Rozhovory Katarína Pavlíková: Šťastný človek sa teší z nových vecí a učí sa každý deň KATKU PAVLÍKOVÚ určite netreba klientom HCA Slovakia dlho predstavovať. Táto vynikajúca supervízorka pracuje v našej škole nielen v dodávaní kurzov, ale aj ako poradkyňa pre vzdelávanie, prednášateľka seminárov o komunikácii a práci s ľuďmi a ako šéfka Divízie 5 – Kvalifikácia. Je dlhoročnou oporou HCA a kto ju spozná, spriatelí sa s osobou, ktorá všade navôkol rozdáva múdrosť, radosť a lásku. S Katkou Pavlíkovou sme sa rozprávali o zásadách jej práce, o jej cieľoch do budúcnosti a o tom, čo jej dáva práca s našimi klientami. Čítať viac Vedenie firmy Chcete zaviesť funkčnú firemnú technológiu do praxe pod vedením odborníka? Koučing, mentoring a tréning sú síce príbuzné slová, no majú svoje odlišnosti. Pri tréningu vás tréner pozoruje a povie vám, čo máte robiť ináč za účelom zvýšenia výkonu a fyzickej kondície. Pri mentoringu ide skôr o osobné vedenie, odovzdávanie rád a skúseností, ktoré poskytuje skúsený odborník niekomu, kto začína pracovať v nejakom odbore. A ako tretie tu máme koučing, spôsob vedenia človeka, pri ktorom kouč vedie pomocou informácií a otázok svojho zverenca tak, aby prišiel na odpovede a riešenia on sám. Všetky tieto metódy pomoci majú svoje opodstatnenie pri vzdelávaní. U nás máte možnosť zažiť všetky. Čítať viac Rozhovory Marcel Pavlík: Základnou zložkou úspechu je mať rád druhých ľudí MARCELA PAVLÍKA poznajú klienti HCA ako prednášateľa seminárov o produktivite, riadení ľudí a plánovaní, ako aj tlmočníka našich zahraničných kolegov. Jeho semináre sú veľmi dynamické, plné energie a nabité informáciami. Rozprávali sme sa s ním o jeho pracovných aj osobných zásadách, ako aj o tom, čo tvorí dobrého prednášateľa. Čítať viac Vedenie firmy Čo je to úspešná firma? Dobrá firma musí byť postavená na pevných základoch. Od začiatku podnikania až po súčasnosť sa musí držať dôležitých bodov, ktoré ju udržia pri živote a pomôžu jej prežiť všetky búrky podnikania. Pozrime sa na niekoľko bodov, v ktorých musí mať jasno ako majiteľ firmy, tak aj jeho najbližší spolupracovníci. Ktoré otázky si musíme objasniť? Skúste si na každú odpovedať. Čítať viac Práca s ľuďmi Pravidlá správneho zaškolenia zamestnancov Aj vám sa už stalo, že nejaký novoprijatý alebo nedávno povýšený pracovník nevydržal na svojom novom poste? Nie je to príjemná skúsenosť a nejeden šéf sa potom pýta sám seba, kde sa stala chyba. Najčastejšia príčina je pritom omnoho jednoduchšia, než by sa mohlo zdať: jedná sa o nesprávne alebo nedostatočné zaškolenie. Čítať viac Práca s ľuďmi Platy musia rásť. Ale nie zadarmo! V dnešných dobách je v takmer všetkých firmách vyvíjaný obrovský tlak na rast miezd. Zamestnávatelia by ani neboli proti, ale musia vyriešiť kľúčovú otázku: kde na tento rast platov vziať? Určite nie je správne zvyšovať platy pri obetovaní zisku firmy, to je z dlhodobého hľadiska cesta do pekla. Tajomstvo vysokých platov pri zachovaní vysokej ziskovosti firmy spočíva vo zvýšení efektivity. Ako na to? Čítať viac Rozhovory Ivana Sekeráková: Výsledky mojich klientov sú tou najlepšou odmenou IVANA SEKERÁKOVÁ je profesionálnou marketingovou konzultantkou s dlhoročnou praxou. V HCA je už dlhodobo trénerkou seminára Efektívny marketing, kde svojim klientom prednáša tie najdôležitejšie informácie, na ktorých stojí celé umenie marketingu. Vo svojej praxi pomohla už desiatkam firiem skutočne rozbehnúť svoj marketing vo vysokých otáčkach a vygenerovať dopyt po ich produktoch. Čítať viac Práca s ľuďmi Nepríjemné prekvapenia v personalistike Moji klienti sa ma často pýtajú, ako odlíšiť dobrých, kvalitných uchádzačov od neschopných a nečestných, keď sa dnes každý prezentuje ako veľký odborník, alebo rovno majster sveta. Kandidáti, vyškolení učebnicami o pohovoroch, o sebe hovoria vždy len v tom najlepšom svetle a nebývajú vždy úprimní. Čo robiť pre to, aby ste sa po podpise pracovnej zmluvy vyhli nepríjemným prekvapeniam? Čítať viac Vedenie firmy Cítite sa niekedy ako „sám vojak v poli“? Strávil som už veľa času v rôznych firmách školením ich zamestnancov. Tie desiatky firiem boli z rôznych odvetví a vykonávali rôzne činnosti, ale každý jeden šéf sa mi sťažoval, že má problémy s ľuďmi. Počul som, že takí dobrí ľudia, ako by on chcel, nie sú k dispozícii, že stále musí riešiť problémy za podriadených, že im to už povedal stokrát a stále sa nič nezmenilo. Čítať viac Rozhovory Slavo Gibala: Prinášame ľuďom skutočnú pomoc, ktorú vieme naozaj zrealizovať SLAVO GIBALA je poradcom pre vzdelávanie, prednášateľom seminárov o predaji a dlhoročným pilierom HCA. Rodák z Popradu, tento večne usmiaty a veľmi kompetentný človek pomáha klientom k úspechu a prosperite od roku 2004. Za ten čas pomohol stovkám firiem rozbehnúť predaj, zrýchliť a zefektívniť ich obchodné procesy a zlepšiť radosť z práce aj zo života. Čítať viac Predošlá strana 1 2 3 4 Ďalšia strana