Blog Prečítajte si praktické informácie v oblasti riadenia firmy, marketingu, predaja, financií, či práce s ľudmi. Články sú napísané našimi expertmi a vychádzajú z reálnych skúsenosti slovenských firiem. Vyberte si kategóriu: Komunikácia (9) Rozhovory (8) Vedenie firmy (29) Práca s ľuďmi (21) Marketing a PR (9) Predaj (8) Financie (9)
Radenie podľa: Najnovších Najnovších Najstarších Vedenie firmy Ako darovať firme nesmrteľnosť Keď sa našich klientov pýtam, ktorý výrok ich kolegov a podriadených ich dokáže najviac vytočiť, väčšina odpovedá jednoznačne: „Nedá sa!“ Táto univerzálna odpoveď na akúkoľvek požiadavku je hlavná príčina šéfových rozladení. Ak má vedúci pracovník takýchto ľudí okolo seba priveľa, skôr či neskôr ho jeho práca omrzí. Dôjde k záveru, že ľudí vlastne nepotrebuje, lebo sú tak či onak neschopní a najlepšie bude, keď si to spraví sám. A dôjde k najhoršiemu: prestane rásť. Čítať viac Vedenie firmy Dá sa úspech naplánovať? Ako začať? Začať treba s tým, že sa rozhodnete byť úspešný. Aj keď to znie ako klišé, treba to urobiť. Veľa ľudí iba rozpráva o tom, že by sa chceli stať úspešnými, ale iba veľmi málo ľudí naozaj aj verí, že sa nimi stane. A iba málo ľudí uvažuje o dosiahnutí svojho úspechu ako o samozrejmosti. A to má svoje príčiny. Čítať viac Práca s ľuďmi Čo spôsobuje manažérov stres? Prečo to treba riešiť? Lebo stresujúce faktory spôsobujú veľa zlých vecí. Znižujú výkonnosť človeka aj celej firmy, klesá efektivita pracovníkov a v konečnom dôsledku, ak tento stav trvá dlhodobo, končí chorobou pracovníka. Tak sa najprv pozrieme na niektoré príčiny vzniku stresu. Čítať viac Vedenie firmy Firemná stratégia nie je luxus, ale nutnosť Slovo stratégia nie je veľmi obľúbené. Namiesto poriadneho, dlhodobého plánovania funguje mnoho firiem radšej metódou „Poďme robiť, veď nejako bude!“ Stratégiu vnímajú ako zbytočný luxus, ktorý si môžu dovoliť len obrovské firmy so stovkami ľudí. A práve preto, že žiadnu stratégiu nemajú, sa tými obrovskými spoločnosťami nikdy nestanú. Čítať viac Práca s ľuďmi Ako s ľahkosťou ukončovať a uzatvárať akčné cykly Cítite sa niekedy preťažený? Človek by si myslel, že v súčasnej dobe už nebudú na podnikateľa kladené také vysoké nároky. Opak je však pravdou: stresu ani objemu roboty neubúda. Ako sa s tým vysporiadať? Čítať viac Práca s ľuďmi Ľudia, ľudia, kvalitní ľudia – kde ich vziať? Bojujte o kvalitného zamestnanca. Je zaujímavé, koľko podnikateľov túto otázku v dnešných dobách rieši. Smutné je, že väčšina z nich to rieši v pozícii efektu, alebo inak povedané, v pozícii čakateľa. Čakajú, kedy ten správny príde a zaklope im na dvere: „Hej, som tu! Máte pre mňa prácu?“ Čítať viac Komunikácia Ako pracovať s ľuďmi, ktorí robia chyby? V každej firme sa tu a tam stane, že sa pracovníci dopustia chyby. Niekto mešká do práce, iný sa škaredo poháda s kolegom, ďalší intriguje a nejaký nešťastník stratí drahé náradie. Ak sa takéto konanie opakuje a nikto ho nerieši, problém sa zväčšuje a časom je ohrozená morálka celého vášho tímu. Každý sa háda s každým a klesá produkcia. Ak nechcete, aby to skončilo katastrofou, musíte to riešiť. Súhlasíte so všeobecným tvrdením, že je práca s ľuďmi tá najťažšia? Áno je, ale iba v prípade, že jej nerozumiete! Čítať viac Práca s ľuďmi Pracujete za svojich ľudí? Už sa vám niekedy vo firme stalo, že ste v nej zostávali posledný? Pre každého vedúceho pracovníka je to veľmi ošemetná situácia. O piatej poobede sa dívate na chrbát vášho posledného zamestnanca, ako s úsmevom odchádza preč, kým vy ešte o ôsmej večer sedíte za stolom a robíte robotu, ktorá sa urobiť musí. Takto to nemá byť! Čítať viac Komunikácia Nechcú vás vaši ľudia poslúchať? Čo myslíte, ktorú vetu od podriadených šéfovia najviac neznášajú? V tejto hitparáde väčšinou vyhrávajú skvosty ako „nedá sa“, „šéfe, nepovedal si“, „nevedel som“, „ani som netušil, že si to myslel takto“, „to si určite nehovoril“ a podobne. Je veľmi nepríjemné, ak sa na podriadeného spoľahnete a veríte, že príkaz splní a on to neurobí. Všetka táto robota potom končí na vašich pleciach. Čítať viac Vedenie firmy Ako začať, ak chcete vychovať dobrého riaditeľa? O riadení zamestnancov koluje množstvo mýtov a poloprávd. Tá najčastejšia hovorí, že riaditeľom sa človek musí narodiť, že je to otázka talentu alebo zázračných vlôh. Táto veta je asi taká pravdivá, ako keby sme povedali, že na šoférovanie musí mať človek špeciálne gény. Samozrejme, nie z každého šoféra môže byť pretekár, ale naučiť sa to dokáže každý z nás. Platí to aj pre riadenie ľudí, podmienkou ale je, že viete, čo sa máte učiť. Čítať viac Práca s ľuďmi Prečo sú ľudia v strese? Možno poznáte, alebo ste videli u iných, takúto situáciu: dostanem nápad, ktorý chcem zrealizovať, alebo úlohu, ktorú treba vykonať. Napríklad je to nápad a z toho vyplývajúca vlastná úloha – konečne napísať nejaký klobúk, alebo aspoň dať na papier nejaký konkrétny pracovný postup. Pustím sa do toho s vervou a plným nasadením. Ale skôr, než to dotiahnem do konca, príde nový, akútny problém, ktorý vyžaduje okamžité riešenie. Čítať viac Práca s ľuďmi Ako vybrať dobrého šéfa Často sa stáva, že potom, čo ste z najvýkonnejšieho člena skupiny spravili jej šéfa, výkonnosť klesla. Je to zdanlivo logické – veď nemá kto „robiť“ výsledky. Ak spravíte šéfa z obchodníka, ktorý robí 50% obratu oddelenia, jeho čísla budú chýbať. Na základe čoho sa teda rozhodnúť? Čítať viac Komunikácia Ako raz a navždy poraziť zlú náladu Máte aj vy také dni, ktoré sa oprávnene dajú nazvať „deň – blbec? Cítite sa pod psa, nič sa nedarí, nálada klesá na bod mrazu. Neviem, či sa to stáva len mne, alebo to pozná každý – zaujímavé je, že sa to nedá predvídať, naoko to s ničím nesúvisí a preto je také ťažké vyliezť z toho bahna von. Alebo ste možno zažili záchvat smiechu a nespútanej veselosti, ktorá bola v tom okamihu určite „cez čiaru“, ale nevedeli ste sa ovládnuť. A to už nehovorím o občasnom padnutí na dno, o depresiách, ktoré možno majú, možno nemajú reálny základ, ale sem-tam sa každý z nás dostane do tejto pivnice. Vyhrabať sa odtiaľ je veru riadny problém. Čítať viac Práca s ľuďmi Bojíte sa zveriť svoju prácu druhým? Každý šikovný šéf začne skôr či neskôr riešiť, koho vybrať svojho zástupcu. Je to veľmi zložitá otázka, lebo kým „bežnú“, každodennú prácu možno s dobrým zaškolením delegovať relatívne jednoducho, manažérska právomoc sa odovzdáva ťažšie. Navyše, ak vybraný zamestnanec manažérsku prácu nezvládne, iba málokedy je ochotný vrátiť sa späť na nižšiu pozíciu. Ako teda správne vybrať budúceho šéfa? Čítať viac Práca s ľuďmi Ako pracovať s ľuďmi, ktorí musia mať vždy pravdu Každý z nás žije najlepšie, ako vie. A život, ako to už býva, prináša všeličo: chvíle krásne, aj tie horšie, okamihy chýb, trápnosti aj omylov. Veď to poznáte. Nikto z nás nemá garanciu na úspech. No niekedy je to tak, že práve momenty, keď si myslíme, že si z iks možných riešení vyberáme to najlepšie, sa neskôr ukážu ako momenty fatálnych omylov. Čítať viac Predaj Chcete byť pre zákazníka nenahraditeľný? Už sa vám niekedy stalo, že ste stratili zákazníka, ktorý s vami roky spolupracoval? Je to veľmi nepríjemný pocit! Dlhé roky ste spolu robili biznis, veľmi dobre sa vám darilo, spoločne ste vyrástli, chodievali ste na stretnutia, na dovolenky, poznáte jeho manželku, deti, zamestnancov… A zrazu je tomu všetkému koniec. Ako sa tejto situácii vyvarovať a ako ju zvrátiť? Čítať viac Predaj Prečo školiť najprv najlepších obchodníkov vo firme a ako ich „dostať“ na školenie Na tomto seminári sa mi opäť potvrdilo, že na naše semináre patria ako prví tí obchodníci, ktorí sú dobrí už teraz a majú dobré výsledky. Títo účastníci si z nich obvykle odnesú najviac a najlepšie dokážu získané informácie (a je jedno, či sú nové alebo len pripomenuté) rýchlo a efektívne dostať do praxe. Vďaka tomu vedia investíciu do seminára rýchlo vrátiť späť a následne prinášajú obchody, ktoré by inak možno nikdy neprišli. Čítať viac Marketing a PR Čakáte na lepšie časy? Tak budete čakať veľmi dlho Niekedy mám pocit, že sa v niektorých firmách zastavil čas. Viem, prakticky to nie je možné, pretože čas plynie stále. Prejavom existencie času je nejaká aktivita, akcia, zmena. Čas nemôžeme zastaviť. Vytvárame si ho sami, každý deň, či chceme alebo nie. A pomocou neho sme schopní si vytvárať budúcnosť. Aj budúcnosť firmy. Čítať viac Marketing a PR 10 efektívnych spôsobov generovania potenciálnych zákazníkov Generovanie potenciálnych zákazníkov popisuje proces získavania potenciálnych zákazníkov, ako aj opatrenia, ktoré vedú k tomu, že potenciálni zákazníci prejavia záujem o službu. Návštevník webovej stránky sa napríklad stane potenciálnym zákazníkom tým, že odhalí svoje kontaktné informácie. Tie sú pre spoločnosť dôležité, aby sa z neho časom mohol stať lojálny zákazník. V tomto článku by som chcel ilustrovať možnosti generovania potenciálnych zákazníkov a výhody príslušných opatrení. Čítať viac Marketing a PR Ako začať s elektronickým obchodom Čísla v online predaji hovoria samy za seba. E-commerce sa rýchlo javí ako správne rozhodnutie. Trh sa rozrastá, konkurencia rastie. Tlak na to, aby sme vynikli, je veľký. Čo robí vašu spoločnosť výnimočnou? Ako môžete vystúpiť z davu? Ste priekopníkom s najväčšími skúsenosťami? Ste najrýchlejší, najlacnejší alebo je vaša ponuka na vrchole všetkého? To je dobré, ale bohužiaľ nie všetko. V tomto článku vám ukážeme najdôležitejšie kroky, ako úspešne začať s elektronickým obchodovaním. Čítať viac Práca s ľuďmi Najväčšou demotiváciou je bezcieľny život Vždy, keď vidím dve žiariace oči nového pracovníka plné nadšenia, rozmýšľam nad tým, ako spôsobiť, aby tá žiara nevyhasla ani o pár rokov. Rozmýšľam nad tým preto, lebo v minulosti som už veľakrát zažil situáciu, kedy vám nový človek pred nástupom do práce tvrdí, že pre neho nebude v práci nič problémom. Čítať viac Predošlá strana 1 2 3 4 Ďalšia strana