ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Tri najviac bolestivé omyly marketingového oddelenia

2018-07-24 10:15:01 | kategória Marketing a PR
 Tri najviac bolestivé omyly marketingového oddelenia

Dôležitosť práce marketingového oddelenia nie je dobré podceňovať a určite by mu mal majiteľ firmy venovať viac pozornosti ako iba bežnej dennej operatíve.

Väčšina majiteľov firiem venuje veľa pozornosti hlavne samotnému predaju, ktorý síce prináša do firmy vytúžený príjem, no je pravdepodobne väčšinou od zákazníkov, ktorí sa už rozhodli v minulosti nákup urobiť. A kúpili. Možno iba raz, možno párkrát, no viete si predstaviť, že by mohli aj častejšie.

A čo tí, ktorí ešte rozhodnutí nie sú, prípadne firmu ešte ani nepoznajú? Alebo aj tí, ktorí už nakúpili a nemajú potrebu sa vrátiť?

Predpokladám, že vám asi nerobí radosť získavať si zákazníkov iba znižovaním ceny, pretože tak prichádzate o časť vášho zisku, ktorý by ste mohli použiť na ďalší rozvoj firmy.

Dobre nastavená marketingová stratégia (na základe prieskumov) vám v tomto smere môže významne pomôcť za predpokladu, že je aplikovaná v praxi. A práve tento krok „aplikácia v praxi“ prináša isté riziká, ktoré by som mohla nazvať tromi najviac bolestivými omylmi marketingového oddelenia.

Prečo?

Lebo neprinášajú efekt a stoja vás až príliš veľa. Nielen zbytočného úsilia a energie, ale aj peňazí.

Ak sa vám nedarí zvýšiť dopyt (za predpokladu, že ho meriate) a objemy predaja (ak máte aj schopných predajcov), tak skúste pátrať, či sa na vašom marketingovom oddelení (alebo aj na oddelení vedenia spoločnosti) nedeje niečo podobné ako:

Celý článok si prečítate, ak sa stanete členom online klubu HCA Live. Prihlásiť sa môžete TU.

Článok nájdete v členskej sekcii klubu.

Autor článku: Ivana Sekeráková

Designed by Freepik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,