ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Ako správne naštartovať obchodný rozhovor so zákazníkom

2013-01-30 10:11:17 | kategória Predaj
 Ako správne naštartovať obchodný rozhovor so zákazníkom

Ako predstaviť vašu firmu potenciálnemu zákazníkovi.

Ak ste obchodník, predpokladám, že sa často ocitáte v situácii, kedy musíte vašu firmu predstaviť potenciálnemu zákazníkovi.

Nedávno som sa zúčastnil domácej prezentácie matracov. Prišiel ku mne sympatický predajca s tromi obrovskými balíkmi, rozložil si matrac, usadil sa a začal svoju prezentáciu: „Sme najväčšou firmou v oblasti priameho predaja na Slovensku. Naša firma vznikla v roku 1998, pôvodne ako fyzická osoba a o tri roky neskôr sa transformovala na eseročku. Vyrábame a predávame matrace rôznych veľkostí, s rôznymi stupňami tvrdosti, vieme vyrobiť akýkoľvek rozmer. Okrem toho predávame ďalšie doplnky na spanie, ako vankúše a prikrývky. Máme päť pobočiek na celom Slovensku a chystáme spustenie prvej prevádzky v Maďarsku. Kúpiť si ich môžete v hotovosti alebo na splátky. Naše výrobky majú desaťročnú záruku a poskytujeme aj pozáručný servis.“

Koľko takýchto úvodov ste už vo svojom živote počuli? Mali by ste po tomto úvode chuť počúvať ho ďalej, alebo by ste sa začali modliť, nech to čím skôr skončí? Mohli ste si v duchu povedať aj to, že ten človek je len niekto „ďalší, čo chce moje peniaze“ a ste „nakopnutí“ do obrany. Ozaj, nad čím asi uvažuje váš zákazník, keď si vypočuje váš úvod? Stalo sa už aj vám, že ste zo svojho otváracieho prejavu nemali dobrý pocit, prípadne ste práve tento začiatok rozhovoru pri analýze označili za dôvod neúspechu nejakého stretnutia? Kde sa stala chyba?

Celý článok si prečítate, ak sa stanete členom online klubu HCA Live. Prihlásiť sa môžete TU.

Článok nájdete v členskej sekcii klubu.

Autor: Jozef Prochászka, Škola manažmentu LRH

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,