Mali ste niekedy ako obchodník pocit, že je vaša práca drina? Pracovný týždeň väčšiny obchodných zástupcov vyzerá nejako takto: oslovia desať zákazníkov, s ôsmimi sa aj stretnú, šiesti im dovolia urobiť ponuku, štyria prejavia skutočný záujem a jeden či dvaja aj kúpia. Pre ľudí, ktorí predávajú v maloobchode alebo cez internet, je to podobné. Z veľkého množstva potenciálnych kupujúcich si ich produkt alebo službu kúpi iba isté percento. A to je ten „lepší“ týždeň! Sú aj obdobia, počas ktorých nekupuje nikto, obchodník posiela ponuku za ponukou a celý trh je akoby zakliaty. Nuž, aj keď v skutočnosti nemá obchod s osudom ani mágiou nič spoločné, dobrý obchodník je tak trochu kúzelníkom. Dokáže totiž na strane zákazníka prebudiť to najdôležitejšie: záujem a vieru v to, že práve jeho produkt je riešením na jeho problémy. Obchodník profesionál nepredáva, ale sprostredkuje zákazníkovi možnosť kúpiť. Nepoužíva nátlak, ale pokročilé metódy na to, aby dosiahol svoj cieľ.
FRITZ SPOHN je podnikateľ, business kouč a motivátor z mesta Luzern v strednom Švajčiarsku. Je špecialistom na vnútro firemnú motiváciu, zadávanie a dosahovanie cieľov, manažment predaja a marketingové stratégie. S vyše tridsiatimi rokmi skúseností s manažérskou a administratívnou technológiou L. Rona Hubbarda, pán Spohn a jeho firma pomohli vyše dvanásťtisíc manažérom z Nemecka, Rakúska, Švajčiarska a Spojených štátov.